Úpravny vody jsou specializovaná zařízení, která by měla být pravidelně kontrolována. To platí i pro jednotlivé komponenty zařízení, kde je důležitý bezporuchový provoz i nízké provozní náklady. Provádění pravidelných kontrol pomáhá prodloužit životnost a účinnost zařízení. Co obnáší servis úpraven vody a zařízení a jakým problémům pomáhá předcházet?
Servis úpravny vody zahrnuje kontrolu provozu zařízení, provedení nezbytných seřízení a ověření provozních parametrů, výměnu opotřebovaných spotřebních dílů a čištění stanice.
Provádí se zpravidla jednou ročně nebo častěji v závislosti na použitých technologiích. Pravidelný servis pomáhá předcházet závažným poruchám zařízení a zaručuje, že instalace funguje správně.
To je důležité zejména v případě velkých podniků, kde kvalita vody ovlivňuje provoz dalších zařízení a kvalitu výrobků, a v případě sanitárních a obytných zařízení, jako jsou nemocnice, hotely, ubytovny nebo velké rekreační domy.
Servis úpraven vody a komponentů
Mezi nejdůležitější výhody servisu stanic a zařízení na úpravu vody patří:
Neustálý přístup ke správně upravené vodě
Servisem zařízení si můžete být jisti, že stanice funguje správně a dodává vodu konstantní a očekávané kvality. Správně upravená voda prodlužuje životnost instalací a zařízení a ovlivňuje kvalitu finálního produktu ve výrobním procesu. Je to také záruka, že voda splňuje příslušné normy kvality, včetně: pro zdravotnická zařízení nebo laboratoře. Čistá voda bez bakterií znamená bezpečí pro hosty ubytovacích zařízení nebo pobytových zařízení a minimalizuje riziko drahých pokut v případě kontroly hygienickou inspekcí.
Prevence poruch zařízení
Pravidelný servis umožňuje včasnou výměnu opotřebovaných dílů a kontrolu správné funkce zařízení. Tím se zabrání poruchám, poruchám a nákladným prostojům v provozu stanice. Díky tomu jeden vadný prvek neovlivňuje kvalitu práce a životnost ostatních komponentů. Pravidelná kontrola umožňuje přesně posoudit výkon systému a včas reagovat na případné nesrovnalosti v provozu stanice. Pro zákazníky to znamená větší úspory a není potřeba vynakládat velké výdaje najednou.
Prodloužení doby mezi výměnami komponent
Spotřební díly se opotřebovávají pomaleji, což umožňuje ušetřit na nákupu nových a prodlužuje životnost zařízení. Při návštěvě technik zkontroluje činnost prvků stanice, posoudí jejich stav a zkontroluje správnou funkci zařízení a jeho komponent. Dále provádí diagnostiku ovladačů a elektronických dílů a věnuje pozornost stavu spotřebního materiálu, posuzuje jeho opotřebení.
Nižší provozní náklady.
Servisní specialista kontroluje průběh všech pracovních fází a opravuje nastavení odpovídající mimo jiné: na spotřebu spotřebního materiálu, vody, energie a dávkovaných látek. Pro zákazníky to znamená nižší provozní náklady a nižší účty za energie, což vede k velkým úsporám na měsíční bázi.